Forum www.samolotyrcsieradz.fora.pl Strona Główna www.samolotyrcsieradz.fora.pl
forum modele samoloty rc Sieradz
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oznaczenia silników 3f.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samolotyrcsieradz.fora.pl Strona Główna -> Silniki elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Administrator



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 476
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Pon 1:41, 11 Lis 2013    Temat postu: Oznaczenia silników 3f.

Witam.
Czy mógłby ktoś wyjaśnić mi oznaczenia silników 3f?
Czy każda firma ma swoje oznakowania?
Chciałbym się dowiedzieć jakie są zasady dobierania silników do modelu.
Liczba obrotów na V, masa silnika i inne, tak by samolot dobrze latał.

Który silnik nadawał by się do ESA?

nr.1
[link widoczny dla zalogowanych]

nr.2
[link widoczny dla zalogowanych]

nr.3
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dydur dnia Pon 1:50, 11 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PPaweł




Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Pon 16:25, 11 Lis 2013    Temat postu: Oznaczenia silników

Witaj. Kurde co do oznaczeń silników to każda firma stosuje swoje i musiał byś mieć katalog zródłowy co do tych katalogów silników ale z tego co wiem do większości z nich producent dodaje tabelki z opisem
typu zsilania
liczby ogniw
ciągu max
srednicy zalecanego śmigła
ewentualnej masy modelu
parametrów tech sred. wagi. wielkości wałka
poboru prądu
czasu trwania tego poboru
max obciążenie
e.t.c
w opisach na stronach porządnych sklepów modelarskich znajdziesz podstawowe opisy zastosowań silników 3f (do jakich modeli i dlaczego) mysle że to co pomoże
kurde ale sie napisałem
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Administrator



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 476
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Nie 23:09, 19 Sty 2014    Temat postu:

A jeszcze chciałbym się dowiedzieć coś o zasadach dobierania silników do modelu.
Wie ktoś coś na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Papa




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:17, 19 Sty 2014    Temat postu:

to dosyć złożony temat - trza by było spotkać się przy pifffku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Administrator



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 476
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Nie 23:31, 19 Sty 2014    Temat postu:

A to wyśmienity pomysł!
Kiedy i gdzie i ile?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADEK Z




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strońsko

PostWysłany: Wto 20:45, 21 Sty 2014    Temat postu:

zgadzam się co do złożoności tematu(i pifka też)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William




Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:09, 26 Lut 2014    Temat postu:

Wznawiam temat. Potrzebuje silnik o ciągu umożliwiającym latanie modelem rekreacyjnym górnopłata o wadze startowej około 1kg +/- 60g. Nie czaje totalnie tych oznaczeń KV teraz popularnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Papa




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:14, 27 Lut 2014    Temat postu:

hejka - temat silników i ich doboru jest mega głęboki Smile ale postaram się co nieco go rozjaśnić ... co jest ważne
1. KV czyli ilość obrotów na minutę
2. pobór prądu przez silnik
3. rozmiary silnika

Dla uproszczenia przyjmijmy że masz pakiet 3S czyli 11.1 V

1. niskie kv to takie mniej więcej 750-900 czyli duże śmigło ,małe obroty , wysoki ciąg silnika
2. wysokie to 1300-1700 czyli małe śmigło , wysokie obroty , duża prędkość strumienia zaśmigłowego , duża prędkość modelu
3 .są i wyższe KV ale to raczej do heli , łódek i pylonów
4. średni zakres czyli 1000-1200 kv to najbardziej uniwersalny zakres - coś w sam raz dla większości z nas .

Co do prądów - bardzo istotny parametr - model taki jak Twój , do spokojnego latania będzie potrzebował gdzieś z 20 amper , dla zapewnienia sobie zapasu mocy i jakiejś prędkości to oscylował bym koło 30 amperów - jeżeli chcesz by model zap-dalał jak Radkowy Fun kapeć
to musi to być 40 amper i z 1300KV oczywiście regulator musi być z zapasem a pakiety odpowiednio wydajne prądowo .
Ważne jest też jakie obciążenie jednostkowe płata ma model czyli inaczej pisząc , jaką ma rozpiętość model - 1kg i 1,4m to luzik ale 1kg i 1m to już latająca cegła i o relaksie można zapomnieć Smile

Tyle tytułem wstępu Smile
PS - mogę odstąpić na okres próbny 1200kv / 30 amper


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miszcz
Administrator



Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:12, 27 Lut 2014    Temat postu:

Chętnie jakiś silnik zakupię z odbiornikiem i regulatorem ! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
William




Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:42, 27 Lut 2014    Temat postu:

jak chcesz to ci mogę za grosze oddać odbiornik e-sky ten pomarańczowy na 35MhZ ale bez kwarcu bo mi gdzieś powsiąkały

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Papa




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:39, 27 Lut 2014    Temat postu:

miszczu - silnik dobiera się do modelu a nie model do silnika Smile Jakiś to znaczy jaki dokładnie ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miszcz
Administrator



Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:38, 27 Lut 2014    Temat postu:

Który ma trochę więcej mocy niż mój i by dało radę z pionu startować samolot. Może być taki sam jak mam ten w Betce, bo chciałem coś fajnego i eksperymentalnego zrobić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dydur
Administrator



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 476
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Czw 22:01, 27 Lut 2014    Temat postu:

Tylko nie wiemy jaki odbiornik współdziała z Twoim nadajnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samolotyrcsieradz.fora.pl Strona Główna -> Silniki elektryczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin